Kannibalhockey från Frölunda ikväll!


Med anledning av dagens tidigare inlägg vill jag idag se kannibalhockey från Frölunda, full satsning i varje närkamp och att man checkar och stressar väldigt tidigt i banan. Man har blivit bättre på det och även om det ibland känns som att backarna väntar längre än en koala som funderar på byta gren innan man skickar iväg första passet så vill jag att man försöker att vara kyliga i egen zon. Det kanske låter som en motsats – kannibalhockey och kylighet – men inte fasen bryr jag mig om det. Jag kan visserligen bli lite tydligare:
Forwards måste vilja äta upp LHC:s spelare i varje närkamp samtidigt som FHC:s backar bör åka in i varje sargduell med kniv, gaffel, salt och peppar istället för klubba. Men se för f_n till att ha motståndaren på rätt sida.
Baksidan med kannibalhockeyn är väl att man väljer att hålla sig en bit ifrån Jämtin som ju enligt flertalet oberoende källor har kallats både gris och svin. Senaste uppgifterna gjorde gällande att han höll på att stryka med under juluppehållet då han satt med ett rött äpple i munnen och påminde väldigt starkt om det traditionella grishuvudet som finns på julbordet. Detta är dock endast rykten och inget jag kan gå i god för.  Men jag är enig men andra bloggare att Jämtin ska vi lämna åt sitt egna öde – låt honom inte bestämma över matchen. Däremot kan vi låta honom bestämma över vart morgondagens semesterresa ska gå någonstans…
Den positiva anda som jag försöker förmedla är till stor del skenbar. Jag är långt ifrån säker på vinst idag. Det är stor skillnad att möta ett lag som är tvunget att spela för sin överlevnad – både ekonomiskt och sportsligt – och att möta ett som har tre chanser på sig att avgöra.
I vilket fall som helst så tror jag att Frölunda har störst chans att avgöra dagens match tidigt. Ett mål vid rätt tidpunkt skulle vara otroligt viktigt. Hellre att FHC gör mål med 10 sekunder kvar av 1:a än att man sprätter in en redan i första bytet. Jag tror nämnligen att ett lag som befinner sig i den situationen som LHC gör – 2 vinster på 11 matcher, en tränare och flera spelare som ska lämna, ekonomiska problem – är mer sårbara för psykologi än för ett enstaka mål. …om ni förstår vad jag menar.
En sak är jag säker på – Norrena kommer förbanna sina tankeläsarkunskaper om LHC åker ut idag.
Kvällens match blir en upplevelse – oavsett utgång.

Lämna en kommentar