Julklappar till laget… del 1


Det är juluppehåll och jag tänkte sprida lite glädje till några av de som finns i och runt laget. Först hade jag en tanke om att ge en julklapp till varje spelare i laget men kom faktiskt på att grunden för att få en julklapp är att man ska ha varit snäll och jag har svårt att se till exempel en sån som Kudroc kan stirra på en glöggstinn, piprökande tomte i ögonen och svara ”Ja” på frågan om det finns några snälla barn. Så för att förebygga en klassisk svensk white-trash-jul med fulla julklappsutdelare och ledsna barn som inte får lika många julklappar har jag valt att gruppera våra spelare i olika grupper där de får dela på några julklappar.

Det är nog den bästa lösningen jag kan tänka mig för att bibehålla julefriden i en grupp som enligt pressen verkar mer eller mindre sönderfallande på grund av osämja. Vissa kommer ändå få en personlig julklapp och vi kan bara hoppas att inte det skapar allt för mycket problem i gruppen.

Idag börjar vi med de som befinner sig längst bak i laget – våra målvakter.

Honken
Vår ende målvakt ska få lite konkurrens! Då det inte verkar bli någon större diskussion för att låta Idoff stå är min julklapp till Honken följande:

Ett set av målvaktsutrustning till Joel Lundqvist. Joel börjar varje vecka med att ta på sig all målvaktsutrustning. Han ska då gå omkring och spotta och svära som sin brorsa the King of NY. Om inte stressen av att ha ”Henke” kringdragandes i katakomberna i Scandinavium får Honken att känna en positiv stress och konkurrens så kommer han aldrig känna det. Kanske kan den jämnhet vi sett under andra delen av serien bibehållas även i ett eventuellt slutspel.

Idoff
Idoff får ett certifikat på att han faktiskt är anställd andre målvakt i Frölunda. Jag är ganska osäker på om han faktiskt är anställd av FHC, antagligen är han lika osäker. Ge grabben en chans eller åtminstone ett bevis på att han är en a-lagsspelare i FHC som han kanske kan ragga med lite på krogen.

God jul och gott nytt snack på er!


1 responses to “Julklappar till laget… del 1

Lämna en kommentar